AKCIA ! DOPRAVA ZDARMA PRE OBJEDNÁVKY S OSOBNÝM ODBEROM !

Reklamácia - ako postupovať

Nič nevydrží večne

Techniku a rôzne zariadenia používame pri bežných činnostiach každý deň. Výnimkou nie sú ani mobilné telefóny. Ako pri každom spotrebnom tovare, aj tu sa môže vyskytnúť časom nejaký problém, ktorý vám bráni v správnom používaní zariadenia. My vám radi zjednodušene vysvetlíme, ako treba v takomto prípade postupovať.

Reklamácia nie je to isté ako oprava

Rozbitý telefón

Každý nový mobilný telefón a iný tovar má na Slovensku zákonom stanovenú záruku 24 mesiacov ak je to inak, musí to byť uvedené v záručnom liste. Napríklad pri kúpe používaných mobilov z výkupu môže byť táto záruka znížená na 12 mesiacov. Najdôležitejšie je uvedomiť si, že pri uplatnení záruky nesmie ísť o mechanické poškodenie akýmkoľvek spôsobom. Najčastejšie mobil spadne na zem a praskne obal, príde do kontaktu s vodou a zatečie, alebo zákazníci inak mechanicky narušia vzhľad zariadenia, nič z tohto pod záruku nespadá. Iné je ak mobil začne mrznúť alebo sa sám od seba vypína, poprípade prestanete zrozumiteľne počuť počas hovoru osobu na druhej strane atď., vtedy pravdepodobne ide o vadu výrobku.

Dôležité súbory si zálohujte

Utopený mobil

Predtým ako navštívite niektorú z našich predajní s takýmto problémom, pokiaľ je to ešte možné, odporúčame zálohovať si všetky Vaše dáta zo zariadenia. Takisto je potrebné mať so sebou doklad o kúpe od ktorej ešte neuplynulo 24 mesiacov. Následne môže na predajni dôjsť k spísaniu protokolu o začatí reklamácie.

Postup - ako reklamovať

Doklad o kúpe a záručný list si predajca prefotí, nikdy mu nenechávate originál dokladu, ten si uschováva vždy zákazník. Do protokolu sa laicky a čo najpodrobnejšie zapíše daná chyba a takisto vizuálny stav zariadenia, aby pri následnom ukončovaní procesu nedošlo k nejakým nedorozumeniam (ak by došlo k poškodeniu pri prevoze a podobne, ale to sa nestáva). Ak máte komplet balenie, zapíše sa aj čo všetko na predajni nechávate.

SmartShop

Žiadny právny predpis ale neukladá povinnosť mať originálnu krabicu balenia. Ak ste ju vyhodili, nič sa nedeje. Zákazník je informovaný o tom, že výrobok bude zaslaný do autorizovaného servisu danej značky a že reklamačné plnenie musí byť vybavené do 30 dní od prevzatia. Občas sa stane, že sú zákazníci šokovaní, ak neposkytneme náhradný telefón. Naša predajňa má len jeden náhradný telefón pre takéto potreby, napriek tomu, že nám to žiadny zákon neukladá. Ak to môžeme vysvetliť zjednodušene, predstavte si, že potrebujete reklamovať topánky, takisto vám neposkytnú náhradné, napriek tomu, že je to vec denného používania.

Čo sa s tovarom deje počas reklamácie?

Servis mobilov

V autorizovaných servisoch výrobok skúšajú a testujú podľa chýb systému uvádzaných v protokole, ak sa prejavia pristúpia k oprave. Následne putuje k nám na centrálu, kompletne otestovaný s aktualizovaným softvérom. Ak sa chyba prejaví a zariadenie sa už opraviť nedá, zákazníkovi vzniká nárok na výmenu zariadenia. Niekedy sa stane, že servis chybu potvrdí, ale tá je spôsobená mechanickým poškodením alebo nedodržaním reklamačného poriadku. Vtedy dostane zákazník cenový návrh na opravu. Ak nesúhlasí, servis odošle neopravený mobil späť. Aj toto je jeden z dôvodov, prečo sa nemôžu vrátiť peniaze hneď ako zákazník príde na predajňu. Predajca vždy potrebuje odborné vyjadrenie servisu a až na jeho základe môže konať. My nikdy nevieme, ako bolo so zariadením narábané a teda ani dôvod chyby. Po návrate mobilu zo servisu je zákazník kontaktovaný a môže si ho vyzdvihnúť a tým sa reklamácia ukončuje a zákazník vždy dostane aj odborné posúdenie s popísaným postupom opravy.

My pevne veríme, že takýchto skúseností bude mať každý čo najmenej a so svojimi mobilnými telefónmi a smart zariadeniami budete spokojný.

Okomentovať